За поръчки и запитвания
0700 11 307

Защо не трябва да използвате мобилния си телефон, докато тренирате?

Feb/10/2020

Защо не трябва да използвате мобилния си телефон, докато тренирате?

Замислете се добре: наистина ли имате нужда от мобилния си телефон, докато тренирате? Според треньори и изследователи, говоренето и изпращането на съобщения по време на физическа активност могат да причинят различни проблеми.

Използването на телефона по време на тренировка понижава интензивността на изпълнение. И още по-важно, доказано е, че използването на мобилни телефони влияе на баланса, което може да увеличи риска от наранявания. Ако говорите или изпращате текстови съобщения докато се движите, вниманието ви е разделено между двете действия и това може да наруши вашата стабилност. Следователно това може да ви изложи на по-сериозни рискове, като падания и наранявания на опорно-двигателния апарат. Едно проучване, публикувано в списанието Performance Enhancement & Health, установява че изпращането на съобщения по време на тренировка влияе на баланса и стабилността с 45%, в сравнение с тренирането без използване на телефон. Разговорите по телефона намаляват вашия баланс с 19%. Тези проценти могат сериозно да навредят, водейки до евентуално падане от пътеката за бягане или на улицата. Така рискът от нараняване и разкъсване на сухожилия е значително по-висок.

Друго проучване установява, че хората, които изпращат съобщения по време на 20-минутна тренировка, прекарват почти 10 от тези минути в състояние на ниска интензивност и само 7 минути с висока интензивност. Тези, които тренират без телефон, прекарват само 3 минути с ниска интензивност и почти 13 минути с висока интензивност. Проучванията са проведени със студенти, които са родени в дигиталната епоха и би трябвало да могат да използват телефона си, докато вършат друга работа, с по-голяма лекота. Ако виждаме този сериозен ефект дори върху по-младите поколения, то хората на по-голяма възраст биха били засегнати още повече.

Добрата новина е, че слушането на музика от телефона няма особено влияние върху баланса. По-ранни изследвания показват, че слушането на музика по време на тренировка може дори да повиши интензивността и удовлетворението от тренировката. Просто се опитайте предварително да планирате плейлиста си, за да избегнете твърде голямо използване на телефона, докато се движите.

Източник: https://time.com/4637895/exercise-smartphone-workout/

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Категории за статии

Тренировки – Влез във форма

Тренировки – Влез във форма

Защо не трябва да използвате мобилния си телефон, докато тренирате?

Защо не трябва да използвате мобилния си телефон, докато тренирате?

Замислете се добре: наистина ли имате нужда от мобилния си телефон, докато тренирате? Според треньори и изследователи, говоренето и изпращането на съобщени Замислете се добре: наистина ли имате нужда от мобилния си телефон, докато тренирате? Според треньори и изследователи, говоренето и изпращането на съобщени 2020-02-10T10:30:00+02:00 Защо не трябва да използвате мобилния си телефон, докато тренирате?

<p>Замислете се добре: наистина ли имате нужда от мобилния си телефон, докато тренирате? Според треньори и изследователи, говоренето и изпращането на съобщения по време на физическа активност могат да причинят различни проблеми.</p> <p>Използването на телефона по време на тренировка понижава интензивността на изпълнение. И още по-важно, доказано е, че използването на мобилни телефони влияе на баланса, което може да увеличи риска от наранявания. Ако говорите или изпращате текстови съобщения докато се движите, вниманието ви е разделено между двете действия и това може да наруши вашата стабилност. Следователно това може да ви изложи на по-сериозни рискове, като падания и наранявания на опорно-двигателния апарат. Едно проучване, публикувано в списанието Performance Enhancement &amp; Health, установява че изпращането на съобщения по време на тренировка влияе на баланса и стабилността с 45%, в сравнение с тренирането без използване на телефон. Разговорите по телефона намаляват вашия баланс с 19%. Тези проценти могат сериозно да навредят, водейки до евентуално падане от пътеката за бягане или на улицата. Така рискът от нараняване и разкъсване на сухожилия е значително по-висок.</p> <p>Друго проучване установява, че хората, които изпращат съобщения по време на 20-минутна тренировка, прекарват почти 10 от тези минути в състояние на ниска интензивност и само 7 минути с висока интензивност. Тези, които тренират без телефон, прекарват само 3 минути с ниска интензивност и почти 13 минути с висока интензивност. Проучванията са проведени със студенти, които са родени в дигиталната епоха и би трябвало да могат да използват телефона си, докато вършат друга работа, с по-голяма лекота. Ако виждаме този сериозен ефект дори върху по-младите поколения, то хората на по-голяма възраст биха били засегнати още повече.</p> <p>Добрата новина е, че слушането на музика от телефона няма особено влияние върху баланса. По-ранни изследвания показват, че слушането на музика по време на тренировка може дори да повиши интензивността и удовлетворението от тренировката. Просто се опитайте предварително да планирате плейлиста си, за да избегнете твърде голямо използване на телефона, докато се движите.</p> <p>Източник:&nbsp;<a href="https://time.com/4637895/exercise-smartphone-workout/">https://time.com/4637895/exercise-smartphone-workout/</a></p>

, ,
Сравнение на продукти
Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки