За поръчки и запитвания
0700 11 307

Най-доброто време на деня за трениране

Nov/ 7/2018

Най-доброто време на деня за трениране

Получавайте повече от тренировките си, като ги организирате така, че да отговарят на личния ви ритъм на живот.

Разбирате ли часовника на тялото си? Вероятно сте чували израза: 'Аз съм сутрешен човек' или може би по-често: 'Аз не съм сутрешен човек.' Въпреки че изглежда възможно да тренирате тялото си да работи ефективно в различни части на деня, много от нас изпитват инстинктивен комфорт в сутрешните часове.  Това е свързано с естествения цикъл на сън, който контролира тялото и мозъка. 

Този часовник на тялото е известен като циркадния часовник и представлява група от мозъчни клетки, която излъчва хормони и електрически импулси според времето на деня. Това е генетично предопределено, т.е. сте родени с него. Хормонът мелатонин е главният хормон, който регулира този часовник на тялото. Мелатонинът и циркадианният цикъл са повлияни от светлината и тъмнината. 

Кога можете да постигнете най-добрите резултати от тренировката? 

Можете да нулирате часовника на тялото си, като манипулирате часовете за събуждане и сън до известна степен. Това означава, че можете да се научите да ставате по-рано и да ходите на фитнес или да тичате и то пълноценно. Възможно е обаче да отнеме известно време, за да нулирате часовника на тялото си и да го нагласите към новата програма. Особено ако не сте свикнали да сте активни рано сутрин. 

Температура на тялото 


Учените казват, че упражненията са тясно свързани с телесната температура, която при повечето хора е най-висока през ранната вечер. Може това да е различно при вас. И въпреки това, реакцията на тялото към движението е циклична през деня, като рано следобед е време за почивка за много хора. Освен това оптималното време за упражнения за вас не е определено само от вашия часовник, а и от вида на упражнението, от вашата възраст и здраве, от условия на околната среда като светлина и топлина и от социални дейности като хранене и вид на работата ви. 

Възраст, здраве и пол 


В друго проучване се наблюдава, че спортисти над 50-годишна възраст редовно провеждат повече и по-тежки тренировки сутрин в сравнение с младите спортисти. Това може да се дължи на факта, че с възрастта хората започват да стават по-рано.

Джет лаг и менструацията могат също да повлияят на вашия часовник на тялото. Изследователи на циркадния ритъм и упражненията посочват определени часове от деня, когато е нужно да се обръща специално внимание на здравето.

  • Рано сутрин: повишен риск от инфаркт и инсулт и по-голям риск от увреждане на гръбначния стълб.
  • Късно през деня: повишен риск от респираторни затруднения.

Тези рискове вероятно не са толкова големи за по-атлетичните хора, но могат да са за тези, които предприемат програма за рехабилитация или сега започвате с упражненията.

Източник: https://www.verywellfit.com/optimal-time-of-day-for-weight-training-3498577

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Категории за статии

Тренировки – Влез във форма

Тренировки – Влез във форма

Най-доброто време на деня за трениране

Най-доброто време на деня за трениране

Получавайте повече от тренировките си, като ги организирате така, че да отговарят на личния ви ритъм на живот.Разбирате ли часовника на тялото си? Вероятн Получавайте повече от тренировките си, като ги организирате така, че да отговарят на личния ви ритъм на живот.Разбирате ли часовника на тялото си? Вероятн 2018-11-07T09:43:00+02:00 Най-доброто време на деня за трениране

<p>Получавайте повече от тренировките си, като ги организирате така, че да отговарят на личния ви ритъм на живот.</p> <p>Разбирате ли часовника на тялото си? Вероятно сте чували израза: 'Аз съм сутрешен човек' или може би по-често: 'Аз не съм сутрешен човек.' Въпреки че изглежда възможно да тренирате тялото си да работи ефективно в различни части на деня, много от нас изпитват инстинктивен комфорт в сутрешните часове.&nbsp; Това е свързано с естествения цикъл на сън, който контролира тялото и мозъка.&nbsp;<br /> <br /> Този часовник на тялото е известен като циркадния часовник и представлява група от мозъчни клетки, която излъчва хормони и електрически импулси според времето на деня. Това е генетично предопределено, т.е. сте родени с него. Хормонът мелатонин е главният хормон, който регулира този часовник на тялото. Мелатонинът и циркадианният цикъл са повлияни от светлината и тъмнината.&nbsp;<br /> <br /> <strong>Кога можете да постигнете най-добрите резултати от тренировката?&nbsp;</strong></p> <p>Можете да нулирате часовника на тялото си, като манипулирате часовете за събуждане и сън до известна степен. Това означава, че можете да се научите да ставате по-рано и да ходите на фитнес или да тичате и то пълноценно. Възможно е обаче да отнеме известно време, за да нулирате часовника на тялото си и да го нагласите към новата програма. Особено ако не сте свикнали да сте активни рано сутрин.&nbsp;<br /> <br /> <strong>Температура на тялото&nbsp;</strong></p> <p><br /> Учените казват, че упражненията са тясно свързани с телесната температура, която при повечето хора е най-висока през ранната вечер. Може това да е различно при вас. И въпреки това, реакцията на тялото към движението е циклична през деня, като рано следобед е време за почивка за много хора. Освен това оптималното време за упражнения за вас не е определено само от вашия часовник, а и от вида на упражнението, от вашата възраст и здраве, от условия на околната среда като светлина и топлина и от социални дейности като хранене и вид на работата ви.&nbsp;</p> <p><strong>Възраст, здраве и пол&nbsp;</strong></p> <p><br /> В друго проучване се наблюдава, че спортисти над 50-годишна възраст редовно провеждат повече и по-тежки тренировки сутрин в сравнение с младите спортисти. Това може да се дължи на факта, че с възрастта хората започват да стават по-рано.</p> <p>Джет лаг и менструацията могат също да повлияят на вашия часовник на тялото. Изследователи на циркадния ритъм и упражненията посочват определени часове от деня, когато е нужно да се обръща специално внимание на здравето.</p> <ul> <li>Рано сутрин: повишен риск от инфаркт и инсулт и по-голям риск от увреждане на гръбначния стълб.</li> <li>Късно през деня: повишен риск от респираторни затруднения.</li> </ul> <p>Тези рискове вероятно не са толкова големи за по-атлетичните хора, но могат да са за тези, които предприемат програма за рехабилитация или сега започвате с упражненията.</p> <p>Източник:&nbsp;<a href="https://www.verywellfit.com/optimal-time-of-day-for-weight-training-3498577">https://www.verywellfit.com/optimal-time-of-day-for-weight-training-3498577</a></p>

Сравнение на продукти
Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки