За поръчки и запитвания
0700 11 307

Как да надградите или да опростите упражненията в тренировката си?

Jan/10/2020

Как да надградите или да опростите упражненията в тренировката си?

Вдигането на тежести с много повторения не е единственият начин за провеждане на редовната тренировка. Човешкото тяло е доста просто, защото всеки мускул има своите зададени функции. За щастие има много различни начини, по които можем да варираме движенията на тези мускулни групи. Можем да ги изменяме от по-трудни към по-лесни или да променяме целта на упражнението от загуба на мазнини до натрупване на мускулна маса.

Разбирането на някои основни биомеханични принципи ще ви е от полза, ако искате да направите едно упражнение по-трудно или по-лесно. Ако искате да направите упражнението по-трудно, преместете тежестта по-далеч от опорната точка. Ако искате да го улесните- направете точно обратното. Вземете планка за пример. Планкът може да е доста лесен, но повдигането на едната ръка и поставянето ѝ изпъната напред, увеличава интензивността на упражнението. Колкото по-балансирани сте при изпълнението на едно упражнение, толкова по-силни ще сте. Излизането извън равновесие увеличава предизвикателството на упражнението.

Варирането на повторенията на едно упражнение е ключово. Клякането е перфектен пример, защото може да се прилага за различни цели, като се променят повторенията. Направете 1-5 повторения, за да развиеш мощност на изпълнението. 6-10 повторения са чудесни за мускулно развитие. С повече повторения можете да изграждите мускулна издръжливост, която също спомага за загуба на мазнини.

Времето под напрежение е променлива, която се пренебрегва твърде често. Вдигането на тежести се случва в следната последователност: разтваряне на мускла - пауза – свиване на мускула - пауза (всичко в рамките на секунди). Така че вдигането на тежести с темпо 41X0 означава 4сек разтваряне на мускула – 1сек пауза - експлозивно свиване - без пауза в края. Можете да променяте тези параметри, така че да пасне на фитнес целите ви. Общото правило е, че колкото по-дълго време е под напрежение мускула, толкова повече мускулно развитие. За трупане на сила обикновено се изисква експлозивно концентрично свиване и контролиран или несъществуващо отпускане (тежестта се пуска към земята).

Източник: https://www.theptdc.com/13-ways-to-vary-any-exercise

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Категории за статии

Тренировки – Издръжливост

Тренировки – Издръжливост

Как да надградите или да опростите упражненията в тренировката си?

Как да надградите или да опростите упражненията в тренировката си?

Вдигането на тежести с много повторения не е единственият начин за провеждане на редовната тренировка. Човешкото тяло е доста просто, защото всеки мускул и Вдигането на тежести с много повторения не е единственият начин за провеждане на редовната тренировка. Човешкото тяло е доста просто, защото всеки мускул и 2020-01-10T11:02:00+02:00 Как да надградите или да опростите упражненията в тренировката си?

<p>Вдигането на тежести с много повторения не е единственият начин за провеждане на редовната тренировка. Човешкото тяло е доста просто, защото всеки мускул има своите зададени функции. За щастие има много различни начини, по които можем да варираме движенията на тези мускулни групи. Можем да ги изменяме от по-трудни към по-лесни или да променяме целта на упражнението от загуба на мазнини до натрупване на мускулна маса.</p> <p>Разбирането на някои основни биомеханични принципи ще ви е от полза, ако искате да направите едно упражнение по-трудно или по-лесно. Ако искате да направите упражнението по-трудно, преместете тежестта по-далеч от опорната точка. Ако искате да го улесните- направете точно обратното. Вземете планка за пример. Планкът може да е доста лесен, но повдигането на едната ръка и поставянето ѝ изпъната напред, увеличава интензивността на упражнението. Колкото по-балансирани сте при изпълнението на едно упражнение, толкова по-силни ще сте. Излизането извън равновесие увеличава предизвикателството на упражнението.</p> <p>Варирането на повторенията на едно упражнение е ключово. Клякането е перфектен пример, защото може да се прилага за различни цели, като се променят повторенията. Направете 1-5 повторения, за да развиеш мощност на изпълнението. 6-10 повторения са чудесни за мускулно развитие. С повече повторения можете да изграждите мускулна издръжливост, която също спомага за загуба на мазнини.</p> <p>Времето под напрежение е променлива, която се пренебрегва твърде често. Вдигането на тежести се случва в следната последователност: разтваряне на мускла - пауза &ndash; свиване на мускула - пауза (всичко в рамките на секунди). Така че вдигането на тежести с темпо 41X0 означава 4сек разтваряне на мускула &ndash; 1сек пауза - експлозивно свиване - без пауза в края. Можете да променяте тези параметри, така че да пасне на фитнес целите ви. Общото правило е, че колкото по-дълго време е под напрежение мускула, толкова повече мускулно развитие. За трупане на сила обикновено се изисква експлозивно концентрично свиване и контролиран или несъществуващо отпускане (тежестта се пуска към земята).</p> <p><span style="font-size: 8pt;">Източник:&nbsp;<a href="https://www.theptdc.com/13-ways-to-vary-any-exercise">https://www.theptdc.com/13-ways-to-vary-any-exercise</a></span></p>

, ,
Сравнение на продукти
Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки