За поръчки и запитвания
0700 11 307

Ето защо сте толкова гладни в деня след тренировка

Aug/27/2019

Ето защо сте толкова гладни в деня след тренировка

Случвало ли ти се е да направиш невероятна тренировка и да се храниш здравословно през деня, но на следващия да си ужасно гладен за какво ли не? Вместо салатата, която си планирал да изядеш, не можеш да спреш да мислиш за всички останали вкусни, но нездравословни неща. Защо е страшно трудно да задържиш глада в дните, когато не спортуваш? Причините за това състояние са различни. Но обикновено те са пряко свързани с физическото натоварване.

Накратко, различни физиологични фактори играят важна роля в глада ти. Твоите хормони на глада се влияят от упражненията, които изпълняваш. Когато спортуваш, създаваш енергиен дефицит. Ако не ядеш повече от изразходеното, за да запълниш този дефицит, е естествено да почувстваш глад. А ако се опитваш да отслабнеш това ще е проблем. Понякога хората се чувстват по-малко гладни в дни, когато изпълняват тежки тренировки. Това се дължи на притока на кръв, който се разпространява от червата към крайниците. В този случай, тялото се саморегулира в следващите един до два дни, за да компенсира храната, която не е била изядена след тренировка. Тялото компенсира енергийния дефицит, като увеличава хормона грелин, който ни кара да се чувстваме гладни и намалява  хормона лептин, който ни кара да се чувстваме сити.

Упражненията с висока интензивност могат да послужат за потискане на апетита, поради натрупването на млечна киселина. Може да отнеме известно време, за да се върне апетитът ти. Поради което е възможно да ядеш по-малко в часовете след супер тежка тренировка. В крайна сметка този ефект отшумява и отново започваш да чувстваш глад. Така че, ако тренираш вечер, гладът може да настъпи на следващия ден.

Възможно е да не се храниш достатъчно преди и след тренировки. Понякога са нужни 7-14 дни, за да може мускулът да се възстанови напълно след трудна тренировка. Това до голяма степен зависи от вида на горивото, което даваш на тялото си. То се нуждае от въглехидрати, за да зарежда запасите от гликоген, използвани по време на тренировка, както и протеин, който да подпомогне възстановяването на мускулите. Ако изгаряш калории и напрягаш мускулите си, а след това не ядеш достатъчно, за да се възстановят, не само ще имаш удължена мускулна умора, но и ще почувстваш глад. Някои видове упражнения могат да те накарат да се почувстваш по-гладен от други. Силовите тренировки те правят най-податлив на засилен апетит в почивните дни, защото метаболизмът ти се повишава за около 36 часа след активността. Тялото ти се опитва да възстанови напрегнатите мускули.

Накратко, ако си прекалено съсредоточен върху силовите си тренировки, но не обръщаш внимание на  правилното и достатъчно хранене, ще срещнеш силен и неконтролируем глад.

https://www.shape.com/healthy-eating/diet-tips/why-youre-so-hungry-on-rest-days

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Категории за статии

Хранене – Хранителни режими

Хранене – Хранителни режими

Ето защо сте толкова гладни в деня след тренировка

Ето защо сте толкова гладни в деня след тренировка

Случвало ли ти се е да направиш невероятна тренировка и да се храниш здравословно през деня, но на следващия да си ужасно гладен за какво ли не? Вместо сал Случвало ли ти се е да направиш невероятна тренировка и да се храниш здравословно през деня, но на следващия да си ужасно гладен за какво ли не? Вместо сал 2019-08-27T03:40:00-04:00 Ето защо сте толкова гладни в деня след тренировка

Случвало ли ти се е да направиш невероятна тренировка и да се храниш здравословно през деня, но на следващия да си ужасно гладен за какво ли не? Вместо салатата, която си планирал да изядеш, не можеш да спреш да мислиш за всички останали вкусни, но нездравословни неща. Защо е страшно трудно да задържиш глада в дните, когато не спортуваш? Причините за това състояние са различни. Но обикновено те са пряко свързани с физическото натоварване.

Накратко, различни физиологични фактори играят важна роля в глада ти. Твоите хормони на глада се влияят от упражненията, които изпълняваш. Когато спортуваш, създаваш енергиен дефицит. Ако не ядеш повече от изразходеното, за да запълниш този дефицит, е естествено да почувстваш глад. А ако се опитваш да отслабнеш това ще е проблем. Понякога хората се чувстват по-малко гладни в дни, когато изпълняват тежки тренировки. Това се дължи на притока на кръв, който се разпространява от червата към крайниците. В този случай, тялото се саморегулира в следващите един до два дни, за да компенсира храната, която не е била изядена след тренировка. Тялото компенсира енергийния дефицит, като увеличава хормона грелин, който ни кара да се чувстваме гладни и намалява  хормона лептин, който ни кара да се чувстваме сити.

Упражненията с висока интензивност могат да послужат за потискане на апетита, поради натрупването на млечна киселина. Може да отнеме известно време, за да се върне апетитът ти. Поради което е възможно да ядеш по-малко в часовете след супер тежка тренировка. В крайна сметка този ефект отшумява и отново започваш да чувстваш глад. Така че, ако тренираш вечер, гладът може да настъпи на следващия ден.

Възможно е да не се храниш достатъчно преди и след тренировки. Понякога са нужни 7-14 дни, за да може мускулът да се възстанови напълно след трудна тренировка. Това до голяма степен зависи от вида на горивото, което даваш на тялото си. То се нуждае от въглехидрати, за да зарежда запасите от гликоген, използвани по време на тренировка, както и протеин, който да подпомогне възстановяването на мускулите. Ако изгаряш калории и напрягаш мускулите си, а след това не ядеш достатъчно, за да се възстановят, не само ще имаш удължена мускулна умора, но и ще почувстваш глад. Някои видове упражнения могат да те накарат да се почувстваш по-гладен от други. Силовите тренировки те правят най-податлив на засилен апетит в почивните дни, защото метаболизмът ти се повишава за около 36 часа след активността. Тялото ти се опитва да възстанови напрегнатите мускули.

Накратко, ако си прекалено съсредоточен върху силовите си тренировки, но не обръщаш внимание на  правилното и достатъчно хранене, ще срещнеш силен и неконтролируем глад.

https://www.shape.com/healthy-eating/diet-tips/why-youre-so-hungry-on-rest-days

, ,
Сравнение на продукти
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!